Denzel Dumfries nieuwe ambassadeur BUUT om jongeren financieel bij te scholen

Denzel Dumfries nieuwe ambassadeur BUUT om jongeren financieel bij te scholen

15-09-2025 (11:35) - Marketing

Neobank BUUT gaat samenwerken met Oranje-international Denzel Dumfries. Het gezamenlijke doel: tieners op een toegankelijke en leuke manier leren omgaan met geld en zo bouwen aan een financieel sterke generatie. De voetballer gaat content maken voor de socials, app en website van BUUT.

ABN Amro en Tikkie lanceerden begin september BUUT, een volwaardige bank speciaal voor de nieuwe generatie. Via de bankapp kunnen zij hun geld overzichtelijk verdelen over betaal- en spaarpotjes, zodat budgetteren concreet en tastbaar wordt. De content met Dumfries krijgt dezelfde financiële educatieve insteek en behandelt onderwerpen als budgetteren, sparen en overzicht houden.

Denzel Dumfries: "Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is om goed met geld om te leren gaan. Ik weet ook dat dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Tot mijn achttiende had ik een gewoon leven, zoals veel jongeren in Nederland. Elke euro moest ik omdraaien en met mijn bijbaantje in de supermarkt leerde ik hoe belangrijk het is om slim met geld om te gaan. Ik zag ook om me heen wat er kan gebeuren als je dit niet van huis uit meekrijgt."

"Denzel is een fantastisch rolmodel voor Nederlandse tieners", vertelt Sanne van Kuijk (Head of Growth BUUT). "Hij staat met beide benen op de grond, zet zich actief in voor jongeren en is het levende bewijs dat dromen werkelijkheid kunnen worden, als je er maar hard voor werkt. Wij van BUUT zijn ongelofelijk trots op de samenwerking met Denzel en kunnen niet wachten om samen mooie content te maken die jongeren op een leuke manier helpt financieel zelfverzekerder te worden."

DUCE

De sociale betrokkenheid van Denzel Dumfries is niet nieuw. Samen met zijn familie runt Denzel DUCE (Dumfries Unlimited Care and Education), een orthopedagogisch centrum in Rotterdam-Zuid dat kwetsbare jongeren ondersteunt met zorg, onderwijs en gelijke kansen. Recentelijk is het restaurant ‘Young Harvest’, waar jongeren de eerste meters maken in het arbeidsproces, toegevoegd aan het familiebedrijf.


Bureaus

Media

Economisch