True Ideas en Johnny Wonder worden één impact-gedreven bureau

True Ideas en Johnny Wonder worden één impact-gedreven bureau

16-09-2025 (10:33) - Bureaus

De strategisch-creatieve bureaus True Ideas en Johnny Wonder gaan samen verder als True Ideas. De combinatie, onder leiding van Marlies Rövekamp, speelt in op de groeiende behoefte van merken die maatschappelijk van betekenis willen zijn en zich daarmee willen onderscheiden.

Op de foto: v.l.n.r. Pieter Dingemans, Willem Dudok, Marlies Rövekamp en Jeroen Ritsema

Beide bureaus werkten al voor veel merken met een duurzame of maatschappelijke missie. Johnny Wonder won dit voorjaar onder meer aanbestedingen van de Unie van Waterschappen en Waternet, en werkt voor diverse publieke organisaties zoals Offlimits, Greenwheels en de Nationale Ombudsman.

True Ideas (B Corp) is actief voor veel (semi-)overheidsorganisaties, zoals de Koninklijke Bibliotheek, Sanquin en TNO, en voor merken met een maatschappelijke missie, zoals Verstegen (B Corp), Thuiswinkel en het Mauritshuis.

Business for good is good for business

"Onze bureaus bleken verrassend complementair", zegt Jeroen Ritsema, oprichter van True Ideas. "Door synergie in maatschappelijke inzichten, strategie, positionering, campagnes, social content en data intelligence ontstaat een sterk strategisch-creatief bureau met een omvang waarmee je écht impact kunt maken."

Willem Dudok, mede-oprichter van Johnny Wonder: "Deze stap bood mooie nieuwe kansen voor ons bureau. Ik geloof dat de toekomst toebehoort aan merken die hun (commerciële) ambities weten te verbinden aan maatschappelijke uitdagingen. Aan merken die begrijpen dat business for good ook good for business is. Daar heb je een bureau voor nodig dat merkexpertise en maatschappelijke inzichten weet te verbinden en te vertalen naar impactvolle communicatie."

MD Marlies Rövekamp

De overname werd begeleid door Fred Moolhuijsen. Managing partner Michiel de Vries stapt als mede-aandeelhouder van Johnny Wonder uit en draagt de komende maanden zijn werkzaamheden over aan Marlies Rövekamp, managing director van True Ideas.

Marlies Rövekamp: "De overname is een belangrijke stap in onze ambitie om hét go-to- bureau te worden voor alle organisaties met een maatschappelijke missie. We zijn alweer in gesprek met andere bureaus die onze visie delen. Met Jeroen Ritsema, Pieter Dingemans, mijzelf en nu dus ook Willem Dudok hebben we een managementteam dat elke dag aan die ambitie werkt."

True Ideas zal zich vestigen in Amsterdam.


Media

Marketing

Economisch