JCDecaux hoofdsponsor ADCN

05-04-2011 (09:30) - Bureaus

Buitenreclame-exploitant JCDecaux en de Art Directors Club Nederland slaan de handen ineen. JCDecaux wordt hoofdsponsor voor tenminste de komende twee jaar. Commercieel directeur Bart de Vries geeft aan dat JCDecaux hiermee het grote belang van creativiteit in communicatie in het algemeen en voor buitenreclame in het bijzonder wil onderstrepen. Samen zullen ze zich inzetten om de vele creatieve mogelijkheden van het medium buitenreclame onder de aandacht te brengen.

Aad Kuijper (rechts op de foto) voorzitter van de ADCN, spreekt van een logische samenwerking: ‘Buitenreclame is bij uitstek een medium waar creativiteit het verschil kan maken. Een uitdagend en zichtbaar medium waar nog veel meer mee kan dan er nu al gebeurt. En een medium dat in het versnipperde medialandschap steeds meer aan belang wint. Wij willen onze leden daarvoor enthousiasmeren en ze er verder in scholen.’

Bart de Vries (links): ‘Buitenreclame is de oervorm van reclame. Eigenlijk het startpunt van elke creatieve briefing, aangezien een goede buitenreclame-uiting direct de essentie van het product of dienst toont. Ik krijg echter nog vaak te horen dat buitenreclame in creatief opzicht heel moeilijk is en vind het daarom een uitdaging om samen met de ADCN de kwaliteit van de Nederlandse buitenreclame te verbeteren. Meer dan bij welk ander medium bepaalt namelijk bij buitenreclame creatie het succes van een campagne. Ik vind het dus logisch dat buitenreclame en de ADCN met elkaar verbonden zijn. Net zoals ik het heel logisch vind dat JCDecaux als marktleider en belangrijkste partij op de buitenreclamemarkt deze verbintenis aan gaat.’


ADCN

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch