Medewerkers worden mede-eigenaar van marketingbureau Whello

Medewerkers worden mede-eigenaar van marketingbureau Whello

05-11-2025 (11:49) - Bureaus

Online marketingbureau Whello start per direct met medewerkersparticipatie. Via een stichting-administratiekantoorregeling (STAK) nemen direct twaalf werknemers een aandeel in het Amsterdamse bureau. Het besluit is in lijn met het ondernemende DNA van Whello.

Met de certificatenregeling maakt Whello haar waardering tastbaar. Serge de Sousa, mede-oprichter van Whello, vertelt: "Medewerkers die meebouwen aan het succes, bezitten nu letterlijk een stukje van het bedrijf en delen mee in zowel de winst als de waarde die we samen creëren. Groei is bij ons een teamsport. De STAK maakt dat zichtbaar. Iedereen die meedoet groeit mee met het succes dat we samen realiseren."

Samen groeien

Dat direct zoveel medewerkers van de regeling gebruikmaken, bewijst dat ondernemerschap verweven is in de cultuur van de marketingexperts. De Sousa: "We investeren de laatste jaren flink in groei, AI en internationale marketing, maar minstens zo hard in ons team. Collega's denken mee en nemen initiatief in het bedrijf. Veel hebben naast hun huidige functie een eigen bedrijf en brengen een ondernemers mindset mee. Met deze regeling profiteren ze terecht mee van het succes daarvan. Het is bovendien een extra arbeidsvoorwaarde die verder gaat dan een bonus.”

Transparantie

De nieuwe mede-eigenaren vervullen verschillende rollen in de organisatie en variëren van designer tot marketeers en strategen. Sommigen werken al sinds de eerste jaren bij het bureau en anderen pas een paar jaar. De Sousa: "We wilde zoveel mogelijk medewerkers betrekken bij de medewerkersparticipatie. Daarom hebben we een interne campagne opgezet, zoals we dat voor klanten ook zouden doen. Met meerdere nieuwsbrieven, presentatie en een ludieke videocampagne informeerden we medewerkers over wat de regeling inhoudt, waarom ze bestaat en wat het precies oplevert. We hebben het niet gelanceerd als een financieel product, maar als een kans om echte invloed uit te oefenen."


Media

Marketing

Economisch