
Bijenkorf breidt retailmedia aanbod verder uit
Met jaarlijks meer dan 22 miljoen winkel- en ruim 116 miljoen online bezoekers en een naamsbekendheid van 95% beschikt de Bijenkorf over een interessant platform voor adverteerders. Tijdens de partnerdag presenteerde het warenhuis het complete retailmedia aanbod, met daarin een aantal nieuwe mogelijkheden.
Nieuw zijn onder andere de 55 en 75 inch digitale schermen die nu alleen nog in de Bijenkorf Amsterdam, Den Haag en Rotterdam hangen, maar binnenkort in alle zeven winkels beschikbaar zijn voor adverteerders. Ook voor merken die niet verkrijgbaar zijn bij de Bijenkorf.
De schermen zijn effectief op zichzelf, maar extra krachtig in combinatie met andere activaties in de winkel, zoals een pr-event, take-over of pop-up. De Bijenkorf Amsterdam heeft hiervoor een aantal nieuwe locaties in de winkel geschikt gemaakt en breidt deze de komende maanden nog uit.
Sponsored products
Nieuw bij de Bijenkorf is ook de mogelijkheid te adverteren met sponsored products. Merken kunnen hierbij een prominente positie inkopen op categoriepagina’s en product listers op deBijenkorf.nl, deBijenkorf.be en de app, en hier ook campagnes tonen.
Ze kunnen hierbij zelf bepalen op welke zoekwoorden of categoriepagina’s hun producten verschijnen, wat de kans om precies de juiste doelgroep te bereiken vergroot. Dankzij geavanceerde software kan het merk zelf achter de knoppen zitten en snel bijsturen en continu optimaliseren op basis van resultaten. Binnenkort start de Bijenkorf een pilot met damesmode.
Co-creatie
Retail media wordt nog effectiever als er sprake is van co-creatie tussen retailer en merk. Head of Marketing van de Bijenkorf Petra Gelens: "Goede inzet van retailmedia leidt tot een triple win: beleving voor de klant, effectief bereik voor het merk en meer loyale klanten voor de Bijenkorf. Dat merk en retailer dezelfde visie en waarden delen vinden wij daarbij een voorwaarde. De Bijenkorf wil de bestemming zijn waar het verlangen om even uit het alledaagse te stappen en het lokale karakter van elke winkel samenkomen in een feestelijke beleving. Hoe we daar samen met een merk invulling aan geven, daar denken wij graag creatief en praktisch over mee."