MWG over supermarkten en hun mediawapens

01-04-2011 (09:32) - Bureaus

De prijzenoorlog onder supermarkten heeft plaatsgemaakt voor een continue promotie-oorlog die uitgevochten wordt in de media. ‘Spaart u wuppies, voetbalplaatjes, flippo’s?’, horen we de caissière zeggen, op straat zien we affiches met een kassabon... op TV doet een Utrechtse comédienne of een vriendelijke filiaalmanager (semi) leuk.

Zijn deze mediastrategieën wel zo effectief?

Zijn de supermarktconcepten onderscheidend?

Hoe kijkt de consument hiernaar?

Herkennen zij dergelijke marketingcommunicatie?

Is de klant na de prijzenoorlog nog gevoelig voor deze media munitie?


De supermarktmiddag moet antwoorden geven en is volgens MWG ook interessant voor niet-retailers. Moderator van deze middag is Frederique de Jong. Zij is benieuwd wat nou echt effect heeft op de consument. Lars de Vries van Adfact geeft de in- en outs van de mediakeuzes, trends en budgetten van de supermarkten.

Jan Oldenburger, communicatiestrateeg bij Roorda en Willem Treep van Willem & Drees vertellen over creatieve concepten die het verschil maken, uit zowel binnen- en buitenland. Ebele Wybenga, columnist van Adformatie trekt tenslotte zijn scherpe conclusies.

Waar en wanneer: Q-music, 19 april

Programma
15.30 uur  Ontvangst
16.00 uur  Aanvang programma, presentaties
17.30 uur  Afronding met aansluitend borrel
 
Voor MWG leden is de bijeenkomst gratis, niet leden betalen 70 euro (excl. BTW)


Aanmelden via www.mwg.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch