Nieuw bureau Digital Rockstars brengt oldschool marketing terug

Nieuw bureau Digital Rockstars brengt oldschool marketing terug

15-10-2024 (16:43) - Bureaus

Digital Rockstars is een nieuw, digitaal marketingbureau, opgericht door Glenn Wessels, Jotham Marco, Rian de Boer, Rutger Groot en Tabby Fijma. Het bedrijf richt zich op branding, creatie en online marketingcampagnes, met een grote knipoog naar de jaren ‘90 – een tijd waarin marketing speels, gewaagd en opvallend was.

De founders willen de onbezorgde en creatieve uitingen van vroeger samenbrengen met de digitale distributiemogelijkheden en ervaring van nu, zodat merken écht opvallen en maximaal resultaat behalen.

Play like the 90's

De vijf ervaren partners van Digital Rockstars kiezen er bewust voor om hun verhaal op te hangen aan de jaren ‘90. “Weet je nog, vroeger? Nee, toen was niet alles beter. Wel leuker”, begint hun merkverhaal. “Hardcore was nog happy en marketing gewaagder”. Wat het nieuwe digitale marketingbureau wil terugbrengen, zijn elementen van keihard lachen, opvallen en niet alles zo serieus nemen.

“Wij waren allemaal kind in de jaren ‘90. Toen had je zoveel reclames waar je om moest lachen, die leuk waren en daarom bleven hangen. De afgelopen jaren is dat steeds veiliger geworden, niet meer out of the box en vooral saaier. Een beetje truttig, als ik het zo mag noemen"

De jaren ‘90-visie is dan ook duidelijk zichtbaar in alles wat Digital Rockstars doet. Van de retro-geïnspireerde website tot aan de tone of voice van het bedrijf - met woorden die we vroeger op straat naar elkaar schreeuwden. Soms een tikkeltje brutaal, maar vooral niet subtiel. Het bedrijf staat klaar voor alle B2C-marketeers die het ook graag nét even anders doen dan de veilige, voorspelbare weg en willen opvallen in een overvolle markt.

Jotham Marco, mede-oprichter van Digital Rockstars: “Wij waren allemaal kind in de jaren ‘90. Toen had je zoveel reclames waar je om moest lachen, die leuk waren en daarom bleven hangen. De afgelopen jaren is dat steeds veiliger geworden, niet meer out of the box en vooral saaier. Een beetje truttig, als ik het zo mag noemen. Wij willen marketing weer injecteren met de goede dingen uit onze kindertijd, en daarmee merken helpen om weer op te vallen én te blijven plakken. Niet ieder merk zal dit durven, maar we beloven dat als je het wel durft, het heel leuk wordt.”

Digital Rockstars biedt een breed scala aan diensten, die vallen onder drie categorieën: branding die hoofden laat draaien, creatie die je merk smoel geeft en campagnes die blijven plakken. Digital Rockstars heeft inmiddels al succesvolle opdrachten uitgevoerd. Waaronder een complete rebranding én naamswijziging voor The Balance Club, een rebranding voor Finnit en SEA voor Mr. Jealousy.

De gezichten achter Digital Rockstars

Digital Rockstars is opgezet en wordt geleid door een ervaren team marketeers en creatives. Als ervaren media- en data-expert heeft Rutger Groot bij internationale mediabureaus, zoals IPG Mediabrands, gezorgd voor maximale impact van de mediastrategieën van de grootste merken zoals Coca-Cola en BMW/Mini. Glenn Wessels en Jotham Marco, oprichters en mede-eigenaren van recruitment marketing bureau Brandmannen (het grote zusje van Digital Rockstars), brengen samen meer dan 20 jaar ondernemerschap en ervaring in online marketing met zich mee. Bij Brandmannen werken ze onder meer voor het Rijksmuseum, Engie, Van Lanschot Kempen en Transavia.

Tabby Fijma, een creatieve designer met meer dan 20 jaar ervaring én een eigenzinnige design visie, voegt een speelse en gedurfde creatieve stijl toe. Rian de Boer heeft jarenlange ervaring met creatieve campagnes voor Coolcat en de ontwikkeling van in-program promotions voor verschillende merken bij De Radio 538 groep voor Radio 10. Ook was hij mede-eigenaar van het Groningse reclamebureau Brand Creatives. Het team vond elkaar onder het dak van Brandmannen, waar zij elkaar inspireerden om naast het online recruitment marketing bureau iets nieuws te starten en zo hun jarenlange ervaring te combineren met dat speelse, creatieve gevoel uit hun eigen jeugd.  

v.l.n.r. Tabby Fijma, Glenn Wessels, Rian de Boer, Jotham Marco en Rutger Groot

 


Media

Marketing

Economisch