Nominaties AMMA 2008
03-04-2009 (10:01) - Bureaus
De nominaties voor de elf categorieën van de AMMA 2008 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 8e keer door de MWG georganiseerd. Op dinsdag 19 mei 2009 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke avond in de Gashouder op het Westergasterrein in Amsterdam. Dit jaar heeft het thema ‘Mediacircus’. De kaartverkoop gaat vandaag van start via www.mwg.nl.
De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Monomedia-inzet, Beste Media-innovatie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury onder leiding van juryvoorzitter Albert Winninghoff. De hoofdjury koos de genomineerden en winnaars uit de shortlists die per categorie door specialistenjury’s zijn samengesteld uit alle inzendingen.
De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een aparte vakjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een jury gekozen tijdens een workshop waarin de deelnemende mediatalenten een ‘real life’ case moesten maken en presenteren. De nominaties voor de Exploitant van het jaar en Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête.
In twee categorieën kwam de jury slechts tot 1 nominatie die tevens de winnaar is. Het gaat om de categorieën Media-adverteerder van het jaar en de Hans du Chatinier-prijs voor studenten. Deze worden daarom niet met name genoemd.
De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2008 zijn:
Beste Media-/Middelenstrategie
Introductie Citrus Splash by 7UP (Kobalt)
Steps - Julias Tango (NET 5; SBS Broadcasting)
Beste Monomedia-inzet
ABN AMRO Beurstrends gadget (Kobalt)
REAAL claimt Out of Home (Vizeum)
Zuiver internet Online campagne voor de Spa Watercoach (Initiative en Digilogue)
Beste Mediastunt
Even Apeldoorn Bellen in de Koopgoot (DDB)
Something to declare? Belastingdienst (Schiphol Media)
Beste Media-innovatie
Coffee Company – WiFi Headlines (They)
Dove Geuradvertising Bioscoop (Mindshare)
LiveCastr (Icemobile en Muse)
Media-adverteerder van het jaar
1 nominatie (tevens winnaar)
Mediabureau van het jaar
BrandConnection
M2Media & More
Universal Media
ZenithOptimedia
YIM Mediatalent van het jaar
Anne Kloosterman (Twist/Kobalt)
Annemieke Overgaauw (Stroom)
Marc Arnold (Mediaxplain*)
Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Hi Encounters- Identifying Communication opportunities (opdrachtgevers: KPN en Mindshare)
Just stream it: effectiviteit van online-video (opdrachtgevers: Universal Media, RTL Nederland, Microsoft Advertising; onderzoekbureau: MetrixLab)
SKO Streaming TV Onderzoek (opdrachtgever: Stichting KijkOnderzoek; onderzoekbureaus: Intomart GfK en Nedstat)
Hans du Chatinier-prijs voor studenten
1 nominatie (tevens winnaar)
Exploitant van het jaar
Hillenaar Outdoor Advertising
JCDecaux
Radio 538
Sky Radio
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Erik Dol (JCDecaux)
Fokke Zandstra (Reed Business Media)
Joris van der Pol (Radio 538)