NS kiest opnieuw voor Merkle Nederland

30-08-2021 (09:08) - Bureaus

NS heeft na een intensief RFP traject opnieuw gekozen voor Merkle voor de CRM en Digital Marketing diensten. Hiermee wordt het huidige partnership voortgezet, waarbij Merkle ondersteunt bij het optimaliseren en ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes, het brengen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Experience Management en als strategisch partner voor advies op het gebied van innovatie.
 
NS wil als mobiliteitsdienstverlener steeds meer aandacht hebben voor een persoonlijk en betrokken reisbegeleiding. Met de inzet van data kan NS de reizigers een betere service bieden en van reisinformatie voorzien, van deur tot deur, waarbij het persoonlijker en relevanter maken van de klantcommunicatie centraal staat. Zo zijn er de afgelopen jaren steeds meer stappen gemaakt op het gebied van persoonlijke communicatie rondom werkzaamheden op het traject van de reiziger.

Lianne Kool bij NS: “We willen onze reizigers de meest relevante informatie op het juiste moment tonen en een unieke klantervaring bieden. De afgelopen jaren zijn we tevreden over de samenwerking met Merkle op CRM gebied. Er zijn al mooie dingen bereikt, zoals DYCE en persoonlijke e-mails met een blik op het reisgedrag. We kijken uit naar het verder versterken van de samenwerking en meer successen de komende jaren.”
 

Next level customer experience

Merkle is al meer dan 10 jaar partner van NS. “NS is een prachtig merk om voor te werken. We zijn daarom erg blij dat we deze succesvolle samenwerking kunnen voortzetten,” aldus Christine Edelman, Client Service Director bij Merkle Nederland. “De beide teams zijn reeds goed op elkaar ingespeeld, waardoor we snel verder kunnen werken aan de verdere digitalisering. Een van de next steps is het verder inzetten van de synergie tussen NS en NS International wat leidt tot betere prestaties en een betere customer experience."
 

Over Merkle Nederland

Merkle is een Customer Experience Management (CXM) bureau en gespecialiseerd in het leveren van  gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Merkle heeft ruim 12.000 medewerkers en 50 vestigingen werledwijd en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken ruim 285 mensen voor klanten Microsoft, T-Mobile, ASML, HEMA, Marktplaats, Leen Bakker, VodafoneZiggo, NS en Signify. Het bedrijf is strategisch partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.
 

Media

Marketing

Economisch