TBWA maakt opvolger Gouden Lamp-spot
27-04-2009 (10:07) - Bureaus
Heineken heeft een opvolger van zijn ‘Walk-in Fridge’-commercial, die onlangs een ADCN Gouden Lamp heeft gewonnen. De opvolger van deze succesvolle commercial werd zaterdagavond 25 april voor het eerst uitgezonden en borduurt voort op het origineel. Met ‘Walking Fridge’, zoals het nieuwe reclamefilmpje heet, haakt de bierbrouwer in op het succes van Walk-in Fridge. Ook de nieuwe commercial is gemaakt door het reclamebureau TBWA\Neboko.
De Heineken ‘Walk-in Fridge’ commercial heeft mensen op ideeën gebracht, zo suggereert de opvolger van het filmpje. Daarin zien we een man aan zijn Poolse aannemer uitleggen dat hij óók graag zo’n inloopkoelkast in zijn nieuwe huis wil. Zijn aannemer begrijpt dat volkomen. Of toch niet? De nieuwe commercial duurt 40 seconden is vanaf dit weekeinde zeven weken op de buis.
De eerste commercial ‘Walk-in Fridge’ wordt inmiddels in alle werelddelen uitgezonden, waaronder de VS. De film is niet alleen op televisie favoriet maar vooral ook op internet, waar het inmiddels door ruim 6 miljoen mensen is bekeken.
Bureau: TBWA\NEBOKO
RTV: Kiek Beljaars
Creatie: Cor den Boer, Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande
Strategie: Marc Leurs
Account: Johan Jongkind, Machteld van Woensel Kooy, Jascha Hoogendijk
Regie: Bart Timmer
Productiemaatschappij: Czar
Producer: Hein Scheffer
D.O.P.: Julian Hohndorf
Art Department: Jelier & Schaaf
Offline: Marc Bechtold @ The Ambassadors
Post Production/ 3D: Crabsalad
Geluid: Eelco @ FC Walvisch
Verantwoordelijk bij klant: Floris Cobelens