ABN AMRO zet jubileum Ajax Vrouwen in de spotlights

28-09-2022 (15:19) - Campagnes

Waar jongens hun droom om te spelen in het wit-rood-wit van Ajax konden waarmaken, was dit tot 2012 nog niet het geval voor meiden. Het is inmiddels alweer 10 jaar geleden dat Ajax startte met een officieel vrouwenteam. Een jubileum dat de spotlights verdient vond ABN AMRO, hoofdsponsor van Ajax Vrouwen.

Om het jubileum te vieren heeft ABN AMRO samen met Ajax een campagne ontwikkeld om nieuwe generaties meiden te inspireren met voetbal. Als bank werkt ABN AMRO aan gelijke kansen voor iedereen en de Ajax Vrouwen zijn een prachtig voorbeeld waar dit toe kan leiden.

In de campagne zien we Ajax-spits Nikita Tromp opgroeien en profiteren van 10 jaar ontwikkeling in het vrouwenvoetbal. De start van de Ajax Vrouwen in 2012 en het ontstaan van vrouwelijke boegbeelden in het voetbal geeft haar de inspiratie om ook te gaan voetballen en het hoogste na te streven. Anno 2022 speelt zij in de aanval van de Amsterdamse topclub en werd verkozen tot grootste voetbaltalent van Europa (2021).

Wie de kans geeft, heeft de toekomst

Wat begon met één vrouwenelftal, is geleidelijk uitgegroeid tot een professionele organisatie in alle facetten. Sinds 2015 is ABN AMRO hoofdsponsor en heeft de bank bijgedragen aan de ontwikkeling van de faciliteiten op De Toekomst en investering in de Talentenacademie en het Talententeam.

Sponsoring versnelt

Al deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat Ajax Vrouwen een voortrekkersrol heeft als het gaat om gelijke kansen in het Nederlandse voetbal. Meiden kunnen hun droom om profvoetballer te worden waarmaken. De volgende stap is blijven bijdragen aan de groei van het vrouwenvoetbal. ABN AMRO draagt als hoofdsponsor bij aan de professionalisering en de maatschappelijke functie richting jonge fans en voetbalsters en is daarmee veel meer dan alleen geldschieter.

Credits

Opdrachtgever: ABN AMRO
Partner: AFC Ajax
Creative agency: One:Nil
Producent: Freshmen Media, GraphicHunters
 

ABN AMRO x Ajax | 10 jaar Ajax Vrouwen from One:Nil on Vimeo.