ABU en Higuita leggen nadruk op krachten van uitzendkrachten

ABU en Higuita leggen nadruk op krachten van uitzendkrachten

18-12-2025 (10:41) - Campagnes

De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) en Higuita lanceren een nieuwe campagne om het imago random uitzendwerk te doen kantelen. In de campagne 'Ik heb uitzendkracht' vertellen uitzendkrachten zelf over hoe hun werk past bij hun leven.

Uitzendkrachten FIorina, Daniel en Lucienne zijn de hoofdrolspeler van de campagne. Met de campagneboodschap op hun kleding dragen ze letterlijk de titel 'uitzendkracht'. Het beeldmerk 'Ik heb uitzendkracht' is ontworpen door designer Vincent Sapthu (bekend van o.a. Brouwerij Walhalla, Boost Your Boomer).

Het beeldmerk representeert de sterke rol van de uitzendkracht zelf, door te benadrukken welke skills je ontwikkelt als je uitzendwerk doet. Het staat ook voor de kracht van uitzendbureaus die de capaciteiten van uitzendkrachten herkennen en inzetten bij de juiste opdrachtgevers. En het verbeeldt de kracht van uitzendwerk zelf, waarbij uitzendkrachten vaak flexibel weten in te spelen op de behoeften van opdrachtgevers en zelf op verschillende vlakken werkervaring op doen.

Cruciaal moment

Voor de lancering is een tactisch moment gekozen: tijdens de huidige formatie, een periode waar in politiek Den Haag nieuwe beleidsmakers op nieuwe posities komen. Door de positieve kant van uitzendwerk te belichten wordt deze branche ook in bestuurskamers op de juiste waarde geschat.

De campagne wordt volgens een online mediastrategie uitgerold op o.a. de kanalen van DPG Media en op Meta, TikTok, YouTube, LinkedIn en Google. Daarnaast wordt de campagne uitgedragen door de leden van de ABU, verspreid over het land.

Bekijk één van de campagnefilms hier: