Achmea: 'Ga ergens voor'
We praten allemaal graag over wat er anders moet: dat we iets willen doen voor elkaar en voor onze planeet. Meer vegetarisch eten. Vaker de trein pakken. Niet meer appen tijdens het rijden. Een handje helpen op school, in een verzorgingshuis of vluchtelingenopvang. Maar deze woorden verliezen betekenis als je niks doet.
Om hier aandacht voor te vragen en mensen te prikkelen ergens voor te gaan, start Achmea vandaag de campagne ‘Ga ergens voor‘.
“Bij Achmea gaan we voor duurzaam samen leven”, vertelt Marjanne Mulder, senior merkmanager bij Achmea. Vanuit deze visie leveren we een bijdrage aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Dat kunnen we alleen samen met anderen: klanten, partners, relaties en medewerkers. Samen kun je écht wat bereiken. Als we allemaal meer doen en minder praten maken we meer impact. Daarom agenderen we het fenomeen ‘Bla bla bla’ en willen we Nederland inspireren en motiveren om het niet alleen over goede intenties te hebben maar ook écht iets te gaan doen. ‘Bla bla bla’ is na ‘vuurwerk’ en ‘krakers’ (ouderenwoningen) de derde campagne binnen onze serie ‘Samen leven volgens Achmea’.
Van Bla bla bla naar Ga ga ga
De campagne start met een commercial waarin herkenbare alledaagse situaties te zien zijn en de oproep klinkt om ergens voor te gaan. Marjanne Mulder: “De komende periode laten we van ons horen, met in de kern waar Achmea voor gaat en hoe we dit invulling geven. En die aanstekelijke mentaliteit gaat verder dan alleen deze campagne. Je kan vanuit jezelf ergens voor gaan of met ons als partner, klant of medewerker. De campagne is vanaf dinsdag 2 april te zien op TV en online, meteen gevolgd door een employer branding campagne. Die laat zien wat die Ga ga ga mentaliteit is en hoe je bij Achmea aan maatschappelijke thema’s kunt werken. Ook in onze arbeidsmarktcommunicatie nodigen we mensen nadrukkelijk uit om bij ons ergens voor te gaan.”
Opdrachtgever: Achmea
Bureau: New Growth Strategies (onderdeel van TBWA)
Media: Mindshare
Productie: MAKE
Productiemaatschappij: CZAR
Regisseur: Martin Werner
Offline: MRTN
Music: Upright Music Copenhagen
Sound design: Wave studios
VFX en online: Studio WhooHoo!
Grading: Hannibal Lang (BaconX)
Social: Team5PM