Aidem maakt social-first sketches voor ICI Paris XL

Aidem maakt social-first sketches voor ICI Paris XL

03-11-2025 (14:41) - Campagnes

ICI PARIS XL lanceert de short-form videoserie La Maison ICI. De serie, die te zien is op TikTok en Instagram, bestaat uit korte afleveringen in sitcomstijl. Het sketchformat is het eerst werk van aidem agency voor de parfumerie, na de gewonnen pitch.

In de serie woont een studente boven een ICI PARIS XL-winkel. In iedere aflevering belandt zij in herkenbare situaties, zoals haar eerste stagedag of het vergeten van een verjaardag. De afleveringen spelen zich af in haar appartement en in de winkel zelf, waar een vaste beauty advisor haar helpt met haar dagelijkse problemen.

Herkenbare thema's en tone of voice

Senna Kost, Creative Lead aidem agency: "Toen we tussen neus en lippen door de vraag kregen of we ook iets tofs konden bedenken voor de socialkanalen van ICI PARIS XL om de campagne van La Maison ICI door te vertalen, gingen we direct aan de slag. Dit groeide onverwacht uit tot een eigen serie met lange termijn potentie om ook na de initiële campagne op verder te bouwen. Dankzij de vrijheid die ICI PARIS XL gaf, konden we iets maken dat écht past bij de doelgroep. De kracht zit in de herkenbare thema’s en tone of voice die aansluit bij hoe jonge mensen content consumeren."

Het concept is een doorvertaling van de overkoepelende 360-campagne La Maison ICI en vormt een nieuwe stap in de bredere contentstrategie van het merk. De eerste aflevering over een ongemakkelijke date staat nu online.