
albelli lanceert nieuwe zomercampagne op TikTok
albelli trapt een nieuwe zomercampagne af op TikTok. Het merk, bekend van onder andere fotoboeken, wanddecoratie en fotokalenders, richt zich met deze campagne op een jongere doelgroep in Nederland en België. De activatie is ontwikkeld door TikTok-bureau aidem agency, dat verantwoordelijk is voor zowel strategie als creatie.
De TikTok-campagne van albelli draait om het vastleggen van zomermomenten, op een manier die aansluit bij de dynamiek van het platform en de belevingswereld van gebruikers. Denk aan vakantiefoto’s, festival herinneringen en momenten met vrienden, vertaald naar tastbare fotoproducten die ook buiten het scherm tot leven komen. De TikTok-campagne is onderdeel van de grote zomercampagne die albelli deze zomer lanceert.
Conversiegedreven creatie op TikTok
Om maximale conversie te realiseren, zet aidem agency het eigen Hyper Testing Framework (HTF) in: een datagedreven content aanpak waarmee tientallen video’s en TikTok Ads gelijktijdig getest en verfijnd raken op basis van live performance-data. Bereik ondersteunt hierin de doelstelling, maar de focus ligt op het continu optimaliseren van de content richting conversie. Voor albelli betekent dit: zichtbaar zijn op het juiste moment, met de juiste boodschap, precies daar waar de doelgroep zich bevindt.
Berend Venema, Market Lead Benelux bij albelli: “In de snelle beeldcultuur van vandaag, waar herinneringen op platforms als TikTok vervliegen, groeit de behoefte aan iets tastbaars. Met onze campagnes spelen we hierop in door te laten zien dat een fotoboek de perfecte manier is om waardevolle momenten voor altijd vast te leggen. Om jongvolwassenen effectief te bereiken, werken we sinds 2023 samen met aidem agency. Dit partnership stelt ons in staat om tijdens piekmomenten zoals de zomervakantie, kerst en jaarboeken creatief én effectief aanwezig te zijn.”
Senna Kost, co-founder en Head of Creative aidem agency: “Ons Hyper Testing Framework is gebouwd voor e-commerce en leadgeneratie. Het stelt ons in staat om content op schaal te creëren, te testen en razendsnel bij te sturen op basis van performance. Dankzij een AI-gedreven feedbackloop wordt elke iteratie slimmer, met conversie als einddoel. Voor albelli levert dit content op die direct bijdraagt aan resultaat. Klanten als Disney On Ice, Fit Piggy, Loop Earplugs en ICI Paris XL maken inmiddels structureel gebruik van dit framework.”
Credits
Klant: albelli
Verantwoordelijk bij klant: Berend Venema, Bas Steuns
Bureau: aidem agency
Strategie & Projectmanagement: Oscar Mooy, Raquel Ricardo Sousa
Creatie: Senna Kost, Tim van Sloten, Tom Breggen
Copy: Monique van Loon
Media: Pawan Mer