
ALDI speelt in op nieuwe klanten met campagne voor XXL voordeelweken
ALDI wordt steeds populairder in Nederland, en de nieuwste campagne draait dan ook om nieuwe klanten van de supermarkt. De campagnevideo volgt een klant die duidelijk nog niet niet eerder bij ALDI geweest is.
De klant komt in de campagnevideo terecht bij de XXL Voordeelweken. Al dat voordeel, dat is even wennen. Hij heeft meteen de smaak te pakken en slaat groots in. Toch blijkt hij bij thuiskomst iets te zijn vergeten.. Geen probleem, hij gaat graag nog een keer naar ALDI. Een nieuwe fan is geboren.
De hoofdrolspeler van de commercial is niet de enige nieuwe fan van ALDI. Elk half jaar onderzoekt YouGov bij welke supermarkt Nederland het liefst boodschappen doet. Daarin staat ALDI nu op de 2e plaats! Dat maakt de discounter de snelste stijger van alle supermarkten. En dat ligt niet alleen aan de zeer lage prijzen, ook de service van ALDI wordt steeds beter gewaardeerd.
De XXL-voordeelcampagne van ALDI is gemaakt door Joe Public en is vanaf deze week te zien op onder andere tv, online, radio en social.
Credits
Opdrachtgever: ALDI
Bureau: Joe Public
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Regie: Alain Friedrichs
DOP: Ezra Reverda
Edit: Patrick Schonewille
Online: Ton Habraken
Grading: Wietse van Bezooijen