ALDI viert kwaliteit van eigen merken in nieuwe reclamecampagne

ALDI viert kwaliteit van eigen merken in nieuwe reclamecampagne

10-06-2024 (09:43) - Campagnes

Het huismerk van ALDI is niet alleen van hoge kwaliteit, maar ook veel voordeliger dan A-merken. Regelmatig komen de producten van de discounter als 'beste koop' of 'best getest' uit de verschillende consumententesten. In de nieuwe campagne van ALDI staan daarom de eigen merken centraal.

In de campagne worden, naast bekende en vertrouwde huismerken, ook enkele nieuwe merken van ALDI belicht. Sommige ALDI-merken hebben namelijk een nieuwe uitstraling of een geheel nieuwe merknaam gekregen. Het assortiment wordt hierdoor overzichtelijker en het boodschappen doen nog makkelijker. Koffiemerk Barissimo is zo’n voorbeeld. De koffie wordt duurzaam geproduceerd en gebrand in de eigen branderij van ALDI.

Strenge kwaliteitscontrole

De kwaliteit van de huismerkproducten wordt streng gecontroleerd en bewaakt, vertelt Erna van der Wal, Director Corporate Responsibility & Quality Assurance: “Al voordat ze worden ingekocht, worden producten getest en dat blijven we ook doen als ze in de winkel liggen. Daarbij kijken we naar zaken als ingrediënten, smaak, geur, gezondheid en duurzaamheid. We doen duizenden testen per jaar en nemen alleen genoegen met hoge kwaliteit voor een lage prijs. Dat waarderen onze klanten.”

Regelmatig als beste getest

De hoge kwaliteit van de ALDI huismerken blijkt ook uit de 'Best getest' predicaten waarmee de producten regelmatig worden onderscheiden, waaronder het wijnaanbod van ALDI. In april werd het volledige assortiment nog getest door De Grote Hamersma, en kregen 75 wijnen een goede beoordeling. Daarnaast werden afgelopen maand nog zes producten uit verschillende categorieën bekroond met een Salute To Excellence Award door de Private Label Manufacturers Association.

Alle best geteste producten zijn te vinden op de website van ALDI en herkenbaar aan het kaartje in het winkelschap. Vanaf deze week start de campagne op radio en tv, in print en online media.