Alfred met Grolsch naar Buenos Aires
02-03-2012 (08:12) - Campagnes
‘Grolsch. Het klinkt al lekkerder’ is de pakkende pay-off van de nieuwe merkcampagne van Grolsch, die wordt afgetrapt met een commercial met de titel ‘Chain’. Het aanstekelijke ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles zorgt ervoor dat mensen tijdens allerlei herkenbare en alledaagse situaties zin krijgen in Grolsch bier. In de nieuwe campagne draait het weer helemaal om bier en geeft Grolsch invulling aan haar missie om het bijzonder lekkere Grolsch bier voor iedereen toegankelijk te maken. De nieuwe Grolsch commercial is vanaf maandag op televisie te zien.
In de nieuwe commercial zijn we getuige van de aanstekelijke werking van het ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles en wordt de kijker meegenomen op een reis die eindigt in de Verenigde Staten. De commercial begint dicht bij huis met bouwvakkers die aan het einde van hun werkdag bovenop een gebouw een Grolsch beugelfles openen. Een passerende fietser hoort via de regenpijp het ‘plop’ geluid, waarna hij direct stopt bij een Grolsch café en een beugelfles bestelt. De kettingreactie is op gang gebracht!
Voor de opnames van de tv-commercial heeft Grolsch een reis van 22.000 km afgelegd van Kockengen tot Buenos Aires en zijn meer dan 500 Grolsch beugelflessen gebruikt. De commercial is binnen vijf dagen opgenomen en er werkten 63 crewleden, 25 acteurs en 125 figuranten aan mee.
De nieuwe Grolsch commercial is in samenwerking met reclamebureau Alfred ontwikkeld en wordt vanaf maandag 5 maart uitgezonden op televisie.