Alleen maar 'blije blikken' in nieuwe merkcampagne van auto.nl
auto.nl lanceert een nieuwe campagne met bijbehorende brand video ter ondersteuning van de nieuwe merkidentiteit en pay-off. In deze campagne wordt de focus gelegd op het menselijke aspect bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Het typetje 'Aad' geeft in de campagne invulling aan het menselijke aspect dat vaak minder centraal staat binnen de automotive. Het draait meestal om het product: de auto. Kenmerkend voor auto.nl met de nieuwe merkcampagne is dan ook om het anders te doen dan de concurrentie en het product minder centraal te stellen en juist de eindklant voorop.
Zoë van der Zee, Brand & Marketing Manager van auto.nl, vertelt meer over de menselijke kant: “In de eerste campagne wordt auto.nl door middel van Aad op een vrolijke en vooral menselijke manier gepositioneerd. Met de introductie van Aad laten wij zien dat we de mensen ten alle tijden voorop stellen en dat we bovengemiddeld wat vaker ‘Ja!’ zeggen."
Het roer om
Joris Raaijmakers, creatief directeur Fama Volat, licht de merkcampagne verder toe: “Met de nieuwe merkcampagne van auto.nl bouwen we vanuit een lange termijn visie aan herkenbaarheid en onderscheid binnen de markt. Auto.nl moet die frisse wind worden in de grijze wereld van traditionele autodealers. Een merk dat opvalt en waar je oprecht blij van wordt."
Bekijk hier de merkcampagne: