Auping vindt slapen opnieuw uit in nieuwe positionering

Auping vindt slapen opnieuw uit in nieuwe positionering

07-10-2024 (14:10) - Campagnes

Auping slaat een nieuwe weg in met de herpositionering 'Designed for life'. Als aftrap hiervan lanceert de beddenmaker de multimediale campagne 'Het Nieuwe Slapen', waarin de nieuwe Auping NightAir Technology centraal staat.

"Met onze herpositionering spelen we in op de veranderende wereld", aldus Dijana Husedinovic, Marketing Director Koninklijke Auping. "'Designed for life' sluit aan op ons innovatieve karakter, onze inzet voor duurzaamheid en design dat een leven lang meegaat. We zijn er voor het dagelijks leven van vandaag, en met het oog op morgen."

Auping merkt dat het belang van kwalitatief goede slaap groter is dan ooit, omdat we in het moderne leven altijd 'aan' staan. Het merk gelooft daarom in een nieuwe kijk op slaap, waarin een goede nachtrust niet meer gelijk staat aan het aantal uren dat we in bed liggen, maar ook gaat over de kwaliteit van slaap, wat je doet voordat je naar bed gaat en als je wakker wordt, of je voldoende beweegt en wat je eet.

Het nieuwe slapen

De bijbehorende campagne 'Het Nieuwe Slapen' refereert aan de nieuwe kijk op slapen, en bestaat uit de vier pijlers innovatie & slaapkwaliteit, duurzaamheid, een leven lang meegaan en design: Het Nieuwe Slapen is Zweven, Het Nieuwe Slapen is Groen, Het Nieuwe Slapen is Voorgoed en Het Nieuwe Slapen is Zen. De 360 graden-campagne bestaat uit tv- en online commercials en social media-uitingen en start vanaf deze week.

De eerste fase binnen de campagne staat in het teken van Het Nieuwe Slapen is Zweven, een knipoog naar de introductie van de NightAir Technology. Deze technologie zorgt voor optimale ventilatie en slaapcomfort. Het is een samenspel van drie unieke Auping-elementen: een spiraalbodem, dynamische pocketveren en Vent-tex®, een nieuw materiaal in de industrie en Aupings circulaire vervanger voor schuim en latex die als toplaag wordt gebruikt in alle Auping-matrassen.

Credits

Opdrachtgever: Koninklijke Auping
Concept: N=5
Productie: Studio Studio
Fotografie: Janine Sametzky
Media: Zuiver en GroupM
PR en influencermarketing: Coebergh Communicatie & PR

Waan jezelf voor even in dromenland: