
Bakker Bart en Vlimse stillen onverwachte trek
Bakker Bart lanceert een nieuwe campagne dat inspeelt op het moment waarop je plotseling door trek wordt overvallen. In de fim door Vlimse zien we het woord 'trek' in koeienletters die de hoofdrolspelers letterlijk in de weg zit. Deze uiting bouwt voort op 'Trek? Bakker Bart.' dat eind 2023 door bureau Han Snel gelanceerd werd.
De campagne laat zien dat er altijd een smakelijke oplossing in handbereik is om trek te stillen: het assortiment van Bartjes, super snacks en knabbelstengels. De campagne introduceert een opvallend nieuw merkelement: het woord 'trek' in levensgroot formaat gecombineerd met de herkenbare 'maag-knor'.
Breed bereik op online platformen
De online video-uitingen worden ingezet op platformen als Meta, TikTok, YouTube en de digitale kanalen van DPG Media. De campagne is gericht op een brede doelgroep van 18 tot 55 jaar.
"Met deze campagne laten we zien dat we er altijd zijn als jouw redder in nood wanneer de trek onverwacht toeslaat. We brengen herkenbare momenten tot leven met een humoristische, frisse en eigentijdse aanpak. Daarmee willen we de merkbeleving versterken en ervoor zorgen dat Bakker Bart direct in je opkomt zodra die trek toeslaat," zegt Cootje Loogman, Marketingmanager bij Bakker Bart.
"Bakker Bart is een vertrouwd gezicht dat opnieuw gezien mag worden. We bouwden voort op de bestaande regel en maakten het knagende trekgevoel hoorbaar en zichtbaar. Zo brachten we een herkenbaar, alledaags moment op een toegankelijke manier tot leven. Bakker Bart kreeg daarin de hoofdrol als oplossing – zonder het groter te maken dan het is. Lekker nuchter, zoals het merk zelf," aldus Jeroen de Wit, founder van Vlimse.