Bikeflip brengt de wereld en je kind blijdschap

02-05-2024 (14:14) - Campagnes

De startup BikeFlip komt met de nieuwe positioneringscampagne 'Dan ga je toch flippen!', die van deze week te zien is op diverse digitale kanalen en Out-of-Home. Marketingbureau Altavia is verantwoordelijk voor de totstandkoming van de campagne.

BikeFlip is gespecialiseerd in kinderfietsen en vindt duurzaamheid en de circulaire economie belangrijk. Door een abonnementservice zijn ouders flexibel en in staat om de fiets eenvoudig "te flippen" voor een beter passend model naarmate hun kind groeit, zodat de fiets altijd de juiste maat heeft voor het kind.

Paul Remie, Co-Founder van BikeFlip, licht hun visie toe: "Bij BikeFlip geloven we dat we met elke refurbished fiets niet alleen de aarde helpen, maar ook blijdschap brengen bij kinderen en ouders. Onze dienst maakt het mogelijk steeds een 'nieuwe' fiets te ervaren. Tevens hopen we met onze dienst de mobiliteitsarmoede in probleemwijken aan te kunnen pakken."

"De campagne ‘Dan ga je toch flippen!’ komt voort uit de herkenbare gedachte dat het moeten overnemen van de oude, vaak te kleine of te grote fiets van je broertje of zusje tot frustratie kan leiden," vertelt Ferry Boluit, de Creative Director van Altavia Unite. "Met BikeFlip willen we dit moment ombuigen naar een positieve ervaring.”