Blauw Gras maakt vervolg op Samsung ‘Wear it’ social campagne

02-11-2023 (10:24) - Campagnes

Samsung en Blauw Gras zijn terug met een invulling voor de nieuwe Galaxy Watch6 Series: Wearables.

De social campagne is een vervolg op de lancering van het ‘Wear it’ campagneplatform begin 2023. ‘Wear it’ is een door Blauw Gras ontwikkeld jaarrond concept en wordt ingezet op alle Samsung communicatie online. Blauw Gras en Samsung werken inmiddels drie jaar samen.

Youth Strategy

Carlijn Prins, Marketing Communication Specialist bij Samsung: “‘Wear it’ is onderdeel van onze ‘Youth strategy’. Deze is in 2022 ontwikkeld in samenwerking met Blauw Gras om relevanter in te haken op de gebruikersbehoefte van Gen Z. De campagnes voor de Samsung Galaxy Watch en Galaxy Buds scoorden ontzettend goed. Die successen hebben we gebruikt voor het verder optimaliseren van dit vervolgtraject."

Gen Z

Door middel van social insights en feedback vanuit de community, bouwt Blauw Gras merken in het sociale domein. Esmé Brinkman, Creative Director van Blauw Gras: “Bij Gen Z campagnes is het belangrijk dat het visueel aansluit bij content waar ze doorheen scrollen. Fitting in én standing out, zonder het premium gevoel van Samsung te verliezen. Voor de campagne hebben we elementen uit TikTok creators content toegepast, zoals de vloeiende scene transities en het ‘day in the life of..’ gevoel.”

De nieuwe 20′ film en 10′ film lichten de ‘handsfree’ functies van de Galaxy Watch6 uit. De Watch6 helpt in alle fases van je dag zolang je ‘m draagt. De producties zijn volledig in eigen beheer ontwikkeld, in samenwerking met ACE Productions, de in-house productietak van moederbedrijf ACE