BNNVARA lanceert online campagne om jongeren naar stembus te trekken
BNNVARA lanceert online campagne ‘Soundcheck je Toekomst’ om jongeren naar de stembus te trekken. Met de interactieve tool worden gebruikers gestimuleerd om hun politieke geluid te ontdekken en te laten horen.
Vandaag lanceert BNNVARA in samenwerking met social tech agency Gospooky, MassiveMusic en Robot Kittens de online campagne: Soundcheck je Toekomst. Met deze interactieve ‘soundcheck’ tool kunnen gebruikers als producer van hun toekomst zich verdiepen in de belangrijkste politieke onderwerpen. De campagne wordt vandaag gelanceerd via TikTok, Snapchat en Instagram.
Interactieve tool
Tim van der Wiel, Founder Gospooky: “Ons gezamenlijke doel was om met muziek een brug te slaan tussen jongeren en de politiek. Met de campagne komt de kracht van muziek, technologie en creativiteit samen. Muziek vormt voor jongeren echt een deel van hun persoonlijkheid. Dat zien we terug op leading social kanalen zoals TikTok en Snap. Muziek is echt een manier om te laten zien wie je bent en waar je voor staat. Met de interactieve tool kunnen jongeren nu muziek produceren in lijn met hun politieke gedachten.“