Bol lanceert campagne voor een soepele start van het schooljaar
Na de zomervakantie is het altijd even aanpoten om weer in het ritme van de dag te komen. Om heel Nederland en Vlaanderen soepel met het nieuwe schooljaar te laten starten, lanceert bol in samenwerking DEPT een nieuwe back-to-school-campagne.
In de campagnefilm zien we een vader die op de eerste schooldag van het jaar zelf nog niet helemaal lekker in het ritme zit. Hij denkt dat hij te laat gaat komen om zijn zoontje op te halen en haalt zich het ergste scenario in zijn hoofd als bezorgde ouder.
Een bijrol in de video is weggelegd voor Juf Sanne, die een grote social following heeft en bekend staat om haar grappige content op onder andere TikTok en Instagram. Ook heeft zij eigen content ontwikkeld voor de campagne.
Opfriscursus
Er is een opfriscursus-videoserie ontwikkeld, speciaal voor studenten. Deze haakt met een grote knipoog in op het gevoel dat je bent vergeten hoe de simpelste dingen werken – zoals een laptop openen, je agenda gebruiken of een schooltas inpakken. In drie simpele stappen wordt de kijker steeds geholpen met een extreem eenvoudige taak.
Als extra hulpmiddel lanceert bol tevens de studenten-checklist. Hiermee zien studenten alles wat ze nodig hebben voor het aankomende studiejaar in één handig overzicht.
Win de inboedel
Bol is bij verschillende studentenintro-weken aanwezig om ook daar studenten te helpen met opstarten. Er worden studentenhuisfeestjes georganiseerd in een speciaal ontworpen studentenhuis, waarbij de hele inboedel te winnen is. Van grote JBL speakers, een zithoek met Playstation, tot een gevulde koelkast en zelfs een wasmachine.
Uitrol
De campagne is vanaf deze week live op tv, radio, online video, (D)OOH, digital advertising, social media en met influencers. De sponsoring op locatie vindt plaats tijdens de studentenintroductieweken in zeven steden door het land: Leiden, Amsterdam, Maastricht, Delft, Rotterdam, Groningen en Utrecht. De studentenhuisfeestjes zijn op 15 augustus in Leiden, op 22 augustus in Maastricht en op 30 augustus in Amsterdam.
Bekijk hier de campagnefilm: