Bottega Veneta brengt mode, literatuur en persoonlijke expressie samen

Bottega Veneta brengt mode, literatuur en persoonlijke expressie samen

05-05-2025 (17:53) - Campagnes

Bottega Veneta heeft in Shanghai de interactie poëtische installatie "A Poetic Conversation"  laten zien met 22.000 exemplaren van de bloemlezing In Such a Staggering World van Yu Xiuhua, een van de meest gelezen dichters van China. De boeken waren zo neergezet dat ze het logo van Bottega Veneta vormden.

Dit project bracht de werelden van mode, literatuur en persoonlijke expressie samen en veranderde de ruimte in een plek om even stil te staan. Door een gratis exemplaar van de bloemlezing mee naar huis te nemen, werd elke gast onderdeel van het verhaal en ging de ervaring verder dan de ruimte zelf. 

Door het werk van Yu Xiuhua in de installatie te integreren, wil Bottega Veneta zich profileren als een supporter van cultuur en kunst en laat het zien dat het merk zich inzet voor betekenisvolle artistieke betrokkenheid.  

credits

BOTTEGA VENETA 2025 | A poetic conversation 
Agency: LePub
Global CEO LePub, CCO LePub Worldwide: Bruno Bertelli
Global Chief Creative Officer: Cristiana Boccassini
Global Co-Chief Creative Officer: Mihnea Gheorghiu
Executive Creative Director LePub Singapore: Stephan Schwarz
Creative Director: Marie Poumeyrol Creative Director: Sandra Bold Associate Creative Director: Yucy Wang
Associate Creative Director: Giuseppe Vescovi
Art Director: Joao Araujo
Copywriter: Ruben De Barros
Head of Client Services: Giada Salerno
Account Director: Lucia Nani
Global Chief Strategy Officer: Bela Zeimann Global Chief Strategy Officer: Sol Gahfoor Strategy Director: Iva Boksic
Global Head of PR & Communication: Isabella Cecconi
Chief Production Officer: Francesca Zazzera Head of Production: Federico Fornasari Head of Video Production: Anna Sica Producer: Edward Petrea
Editor case: Enrico Munarini