
Breaker en N=5 bevrijden internetpersonages uit hun GIF-loop
Na jaren gevangen te hebben gezeten in eindeloze loops, worden beroemde internet personages bevrijd uit hun GIF-loop. Breaker lanceert een opmerkelijke campagne die inspeelt op internetcultuur voor de introductie van Melkunie Breaker Drinkyoghurt. Het merk doorbreekt daarmee niet alleen de eentonigheid van de GIF-wereld, maar ook zijn eigen patroon: voor het eerst in 24 jaar is Breaker verkrijgbaar in een andere vorm dan de knijpverpakking.
De campagne bouwt voort op het eerder door N=5 ontwikkelde concept 'Breaker Lekker uit', waarin Breaker jongeren aanmoedigt om los te breken van het alledaagse en de vrijheid op te zoeken. Het bureau koos er in deze campagne voor om in te spelen op een universeel fenomeen uit de internetcultuur: de GIF.
"GIFs zijn eigenlijk de perfecte metafoor voor vastzitten", legt Thijs Bontje, Creative Partner bij N=5, uit. "Salt Bae strooit al sinds 2017 zout, Michael Jackson eet al 14 jaar non-stop popcorn. Tijd om ze uit te laten breaken uit hun oneindige loops." De campagne bestaat uit drie social video's waarin iconische GIF-personages, Michael Jackson in de bioscoop, Salt Bae en Kim Kardashian, eindelijk worden bevrijd door Breaker Drinkyoghurt.
Niet knijpen maar drinken
De campagne markeert een belangrijke uitbreiding voor Breaker, dat na bijna 25 jaar zijn eerste drinkyoghurt introduceert. "We zagen een kans om het succes van Breaker uit te breiden naar een nieuwe categorie en zo in te spelen op de groeiende vraag naar handige en smaakvolle tussendoortjes", aldus Heike van Wersch, Marketing Manager bij Arla Foods. “Met de drinkyoghurt bieden we consumenten hetzelfde gemak, maar dan in een vorm die perfect past bij mensen onderweg en hun actieve levensstijl ondersteunt."