Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

13-02-2024 (15:38) - Campagnes

G-STAR introduceert zijn nieuwe merkcampagne met wereldster Burna Boy in de hoofdrol: de ‘king of Afro-Fusion’ die momenteel wereldwijd furore maakt. Hij reedt in de voetsporen van de eerdere ambassadeurs Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.

Burna Boy staat niet alleen bekend om zijn baanbrekende muziek, maar ook om zijn uitgesproken gevoel voor mode. Een passende match voor G-STAR, want zowel de artiest en het merk vinden zichzelf steeds opnieuw uit en volgen hun eigen pad.

On Form

De video voor deze samenwerking is gecreëerd rond Burna Boy's nieuwe nummer 'On Form' en is geregisseerd door de award-winnende regisseur Dave Meyers, bekend van zijn werk voor onder andere Kendrick Lamar, Travis Scott en Billie Eilish.

De campagne werd bedacht en uitgevoerd door Creative Director Joris Kuijpers. De zwart-wit esthetiek is een hommage aan G-STAR’s roemruchte campagnes uit het verleden, maar met een moderne twist. In de video, opgenomen in Londen, zien we Burna Boy’s danscrew de bekende ‘stomp’ uitvoeren en zo zijn ritme door de stad verspreiden.

"Onze samenwerking gaat verder dan mode; het gaat over grenzen durven verleggen en het omarmen van authenticiteit"

Burna Boy: 'Denim is een verlengstuk van wie ik ben. Net als mijn muziek is het voor mij iets persoonlijks, een dialoog tussen mij en mezelf. Elk stiksel, elke slijtage van mijn jeans vertelt een verhaal. G-STAR snapt dat. Zij volgen niet zomaar de trends; ze blijven zichzelf en de norm constant uitdagen, net als ik. Onze samenwerking gaat dus verder dan mode; het gaat over grenzen durven verleggen en het omarmen van authenticiteit. So, why not ride the wave with G-STAR? It's a match made in denim heaven."

Joris Kuijpers, Creative Director The Family Amsterdam: “G-STAR zocht voor hun nieuwe campagne een bekendheid die naast ‘best in class’ ook helemaal van nu is. Omdat Burna Boy door velen wordt gezien als de koning van Afro-Fusion, bleek hij een uitstekende match voor het merk. Niet alleen vanwege zijn uitstraling en charisma, maar juist ook vanwege zijn aanstekelijke muziek en dance moves. Dat ‘aanstekelijke’ is precies waar het idee voor de video begon, waarin een hele stad zijn moves overneemt.”

De campagne wordt naast de video ondersteund op verschillende kanalen als outdoor, online, tv, social en bioscoop, en gaat live op 12 februari 2024. De campagne draait wereldwijd in de voor G-STAR belangrijkste markten.

Credits

Client G-STAR
CMO Gwenda van Vliet
ECD Joris Kuijpers, The Family Amsterdam
Executive producer Vanessa Janssen
Producer Fione van Wijk

Production company: Radical Media
Director/Photographer Dave Meyers
Director assistant/photographer Cam Erickson
Director assistant James Logan
DOP: Scott Cunningham
Executive producers Jim Bouvet & Ben Schneider
Producer Ersan Beskardes
Production Manager Jack Filtness

Post Production No.8 London
EP/Post producer Barney Wright / Will Howland
VFX Jim Allen
Colourist Alex Gregory
Post production versioning The Compound VFX

Edit house Stitch Editing London
Editor Charlie Von Rotburg
Editors cutdowns/social ads Charlie Von Rotburg, Daniel Falkenhagen
Music licensing Cris & Jef Music
Soundstudio No. 8 London / Sam Robson