Buutvrij for life en Uber vieren 750 jaar Amsterdam

Buutvrij for life en Uber vieren 750 jaar Amsterdam

17-06-2025 (11:28) - Campagnes

Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam, brachten Uber en creatief bureau Buutvrij for life een ode aan de hoofdstad met Uber Mokum: een exclusief ritje langs de Amsterdamse grachten, iconen en verhalen met een échte Amsterdammer achter het stuur. Deze tour kon geboekt worden via de Uber app en was in no time volledig volgeboekt. Op zaterdag 31 mei maakten de gelukkigen een bijzonder ritje door het hart van Amsterdam.

Met kleine, typisch Amsterdamse wagentjes wist Uber middels een ludieke actie groots uit te pakken, ter ere van de jarige job. Tijdens het Hemelvaartweekend zagen Amsterdammers Neerlands kleinste Ubers in een treintje langs unieke locaties in de stad rijden. Ondanks de drukte en alle opbrekingen, was geen plek onbereikbaar met Uber Mokum.

Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber: “Met Uber Mokum wilden we iets teruggeven aan de stad die altijd in beweging is. Zo kozen we voor een rit vol charme, cultuur en herkenning. Voor ons is dit een ode aan de stad, maar ook aan de mensen die haar elke dag maken tot wat ze is.”

Marco de Jong, creative director bij Buutvrij: “Uber gaf ons als uber Amsterdams creatief bureau de kans om dit sympathieke cadeau te bedenken voor de jarige stad: een culturele knipoog, een ode aan Amsterdam, voor alle Amsterdammers. In een samenwerking waarin alles klopte, maakten we samen van kleine autootjes een groot idee. Slim, vrolijk en typisch Amsterdams. Precies het soort rit waar je als bureau graag in stapt.”

Credits

Klant: Uber
Head of communications: Rick Janse Kok
Communications advisor: Charlotte van den Belt
Bureau: Buutvrij for life
Creatie: Simon van Gorkum & Robin Kranenborg
Creative director: Marco de Jong
Account director: Mariken Bongers
Account manager: Sophieke Gremmen
Aftermovie productie: Liberate ‘96
Regisseur: Lee Plaschek
PR en influencermarketing: PRSSKD