CANAL+ waarschuwt voor voetbalverslaving met Wim Kieft
CANAL+ lanceert een nieuwe campagne met in de hoofdrol Wim Kieft. Met de waarschuwing ‘Live voetbal kan verslavend zijn’, speelt de campagne in op de onweerstaanbare drang van fans om geen enkele wedstrijd te missen.
De campagne genaamd 'Voetbalverslaving', toont een praatgroep van lotgenoten die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisie-wedstrijden te kijken. Eén iemand heeft zelfs een hond aangeschaft om ongestoord elke wedstrijd te kunnen kijken.
Voor Wim Kieft, die jarenlang drugsverslaafd was, is zo'n praatgroep geen onbekend terrein: "Iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Dus om aan zo’n grappig script mee te mogen werken is alleen maar een cadeautje”.
De online campagne van CANAL+, gemaakt door full-service bureau Higuita, bestaat uit verschillende video’s en is vanaf vandaag te zien.
Bekijk hier de campagne: