Canon-spectaculars in de Randstad
29-11-2012 (08:16) - Campagnes
Macro, groothoek of super-telelens: ieder objectief creëert een nieuw perspectief om hetzelfde verhaal anders te vertellen. Onder de noemer ‘Power to see things differently’ duiken in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag indrukwekkende beelden op, waarmee Canon de grote variëteit van haar aanbod EF-objectieven over het voetlicht brengt.
Door middel van spectaculars - omgetoverde bus -en tramhaltes van JCDecaux - met interactieve schermen erin, kan de voorbijganger bekende stadsbeelden vanuit steeds weer een ander perspectief bekijken.
Met meer dan 60 objectieven biedt Canon volop invalshoeken om de wereld om ons heen op een andere manier te bekijken. Zo zijn in Amsterdam in bus- en tramhaltes op het Damrak, Leidseplein en Rembrandtplein spectaculars van de Westertoren te zien, afgebeeld op vier verschillende foto’s en gemaakt met vier verschillende objectieven. In Utrecht zien voorbijgangers op het Neude vergelijkbare beelden van de Domtoren. Deze beelden zijn gemaakt vanuit hetzelfde standpunt, maar met steeds andere objectieven, zoals een groothoekzoom, macro- en telezoom. Door op het interactieve scherm te klikken, zien voorbijgangers hoe sterk de beelden van elkaar verschillen. De beelden zijn gemaakt door de fotografen Chris en Jurriaan Hoefsmit.
Naast de spectaculars in Amsterdam en Utrecht is de campagne ook zichtbaar in abri’s in Amsterdam (300), Utrecht (100), Den Haag (200) en Rotterdam (50). De campagne is ontwikkeld door Canon, mediabureau PHD en JCDecaux.