Chiquita schaart zich onder love brands

12-07-2023 (12:15) - Campagnes

Chiquita heeft een wereldwijde 'It Peels So Good'-campagne gelanceerd.

Met de nieuwe campagne wil het merk zich onder de ‘love brands’ scharen.

Het verhaal achter Chiquita

'It Peels So Good' vertelt het verhaal van het bananenbedrijf. De marketinginspanningen van Chiquita gaan terug tot 1944, toen de jingle 'Chiquita Banana Song' uit kwam. "Vanaf het begin van onze branding van de banaan met de opvallende blauwe stickers tot aan de introductie van Miss Chiquita aan de wereld, hebben we ernaar gestreefd om de levendige en luchtige visuele storytelling van ons merk te benadrukken", vertelt Marco Volpi, Chief Marketing Officer bij Chiquita Brands

Nieuwe formats

De campagne geeft het startschot voor verschillende nieuwe media formats van Chiquita. Hieronder vallen sociale media content en out-of-home aanwezigheid op toeristische locaties wereldwijd. Ook worden videoformats uitgebracht die een selectie van vintage reclamecampagnes laten zien.

Credits

Media agency: Local Planet
Creative agency: Bitmama
Chief Creative Officer & Partner: Nicola Gotti
Creative Director: Valeria Fuso e Fabio Montalbetti
Senior Art Director: Marco Flaviani
Senior Copywriter: Ferdinando Guadalupi
Art Director: Giada Rivella
Motion Designer: Shahin Khanide
Head of Brand Experience: Julie Carpinelli
Junior Strategist: Ettore Vivoli
Social media strategist: Elena Loro
Account manager: Fabio Colacino
Head of Communication: Ethiopia Abiye