Chiquita vraagt consumenten de Chiquita jingle opnieuw uit te vinden
Chiquita nodigt haar fans uit om de joy of bananas mee te vieren met de lancering van haar nieuwe campagne: “It Sounds So Good”.
Met deze campagne moedigt Miss Chiquita consumenten aan om de jingle van het merk te transformeren tot een nieuwe versie met hun eigen, persoonlijke flair. Speel het op de ukelele, verander het in een hiphop jam of geef het een reggae twist.
Maestro
Chiquita's marketinginspanningen gaan terug tot 1944 toen haar jingle, die vaak de "Chiquita Banana Song" wordt genoemd, werd gecreëerd om de voordelen en kwaliteiten van Chiquita-bananen te benadrukken. Net zoals de jingle zegt: "Hoe je ze ook wil eten, er gaat niets boven een Chiquita-banaan". Nu kunnen consumenten de maestro zijn van een symfonie, geïnspireerd op bananen.
“We willen onze fans het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de Chiquita-familie. Hen aanmoedigen om aan de slag te gaan met Chiquita’s iconische jingle is een geweldige manier om dat te bereiken”, zegt Tina Varjabedian, Global Communications Manager voor Chiquita. “Met ‘It Sounds So Good’ brengen we het plezier van Chiquita-bananen op een leuke en persoonlijke manier over. Het maakt niet uit wat je muzieksmaak is, er is een bananenbeat voor iedereen.”
Muziek in de oren
De campagne komt vlak na de recente wereldwijde campagne “It Peels So Good”. Met “It Sounds So Good” worden verschillende lokale Nederlandse contentmakers van Meta en TikTok betrokken om consumenten te inspireren hun instrumenten op te pakken, vrienden te verzamelen en muziek te maken met Chiquita. Nieuwe versies van de jingle worden gedeeld op sociale media met de hashtag #ItSoundsSoGood. De campagne bereikt haar hoogtepunt met de ultieme video mashup die Chiquita ter viering uitbrengt.