Coca-Cola lanceert nieuwe kerstcommercial: ‘The World Needs More Santas’
Coca-Cola lanceert vandaag wereldwijd de nieuwe kerstcampagne en bijbehorende commercial ‘The World Needs More Santas’.
Met deze campagne toont Coca-Cola de kerstgedachte van vriendelijkheid en vrijgevigheid. Dit thema komt terug in alle campagne-onderdelen, zoals een digitale ‘Find your inner Santa’ quiz en een ‘Create Real Magic’ AI-platform dat later dit jaar gelanceerd wordt.
Innerlijke Santa
De kerstcommercial speelt zich af in een stad waar honderden Kerstmannen door de straten lopen. We zien verschillende situaties waar zij elkaar helpen, wat aantoont dat we in een wereld gevuld met Kerstmannen een wereld vol vriendelijkheid zien. De film sluit af met de zin ‘The World Needs More Santas’. Hiermee wordt onthuld dat er een 'innerlijke Santa' in iedereen schuilt, die naar boven komt wanneer we goede daden verrichten voor een ander.
Rode kruis
Als onderdeel van de kerstcampagne werken ze dit jaar weer samen met maatschappelijk partner het Rode Kruis. Coca-Cola ondersteunt met een donatie en diverse activiteiten en voedselhulpprogramma’s. Daarnaast rijdt de kersttruck weer door het land, waar bezoekers de kans krijgen een ijskoude Coca-Cola, de kerstmagie te beleven. Ook lanceert Coca-Cola een digitale ‘Find Your Inner Santa’-quiz, toegankelijk via de Coca-Cola app en mobiele browsers waarmee consumenten hun eigen type ‘innerlijke kerstman’ kunnen ontdekken.