Cortina introduceert nieuwe fietscollectie met AI-campagne
Cortina zet AI-technologie in om de nieuwe fietscollectie te presenteren. Het fietsenmerk lanceert deze week de nieuwe beeldcampagne.
Hierin komen verschillende fietsenmodellen tot leven in AI-gegenereerde omgevingen en realistische locaties. Naast de campagne heeft Cortina een nieuwe stijl voor fotografie en video ontwikkeld. De beeldcampagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Pünktlich (een P3 agency).
De stad van de toekomst
Milou van As, Brand Marketeer Cortina: “Niet alleen zetten we grote stappen in de wereld van de fietsontwikkelingen, ook hebben we de huisstijl van Cortina naar een volwassen niveau getild. In het streven naar een consistente en herkenbare visuele identiteit voor onze nieuwe campagne, hebben we gezocht naar een stijl die ons in staat stelt om te groeien, professionaliseren en ons te onderscheiden van andere merken. Twee thema's die we wilden laten terugkomen zijn de stad (van de toekomst) en het internationale karakter van Cortina. Het team van Pünktlich heeft deze visie voor ons vertaald.”
AI-video's
Guus Weustenraad, Art Director Pünktlich: “Cortina is niet meer alleen een vervoermiddel, maar brengt ook kleur in de fietsenbranche. Iets wat wij graag wilden terugbrengen in de beelden; door Cortina onderdeel te maken van jouw look, met nog altijd de fiets als hero. We hebben voor de nieuwe beeldcampagne zowel de fotografie als video’s ontwikkeld voor internationaal gebruik. De eerste shoot is in Nederland gedaan met een internationaal karakter. De tweede shoot vond plaats in Luxemburg, waarmee we specifiek de Franse markt willen aanspreken. Er waren twee fietsmodellen niet op tijd beschikbaar voor deze shoots, hiervoor hebben we met behulp van AI-video's en beelden ontwikkeld. Dankzij deze handige toepassing zijn de creatieve mogelijkheden eindeloos, zonder dat er camera’s en opnamedagen nodig zijn.”