Cortina lanceert passpiegel voor fietsers
Cortina opent het fietsseizoen met een gigantische, 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in hartje Amsterdam. De Reflection Ride is onderdeel van de nieuwe activatiestrategie van Cortina.
Naar onszelf kijken in de reflectie van winkel-, auto- en huisramen. Een herkenbaar iets. Hoe zit ons haar? Outfit? Check. Maar checken we of onze fiets nog bij onze stijl past? Te weinig. Het idee achter deze nog nooit eerder vertoonde vertoning van de passpiegel voor fietsers: Weerspiegelt jouw fiets wel je stijl? Zonde als je dagelijks transport je nauwkeurig gevormde stijl onderuit haalt.
De Reflection Ride bood voorbijgangers en bezoekers de kans om zichzelf, hun stijl en fiets eens goed te weerspiegelen. En te kijken hoe een Cortina E-bike hen staat. Én er met een spiegel selfie eentje te winnen.
Nieuwe 2-in-1 strategie
De Cortina Reflection Ride is onderdeel van de activatie + merkcampagne strategie die Lemon Scented Tea voor de 20-30 jaar doelgroep van het fietsmerk ontwikkelde. De nieuwe strategie richt zich minder op zenden en meer op beleven.
Het merk wil de 20-30 doelgroep van de stoep, op het zadel krijgen en zo Cortina fietsen in het echt laten ervaren, vertelt Lotte Post, Campagne Marketeer bij Cortina: “Een fiets kun je tenslotte pas beoordelen na een goede testrit. Maar zoals zoals elk (fiets)merk hebben we ook campagnemateriaal nodig om mensen te vertellen dat we überhaupt nieuwe fietsen hebben. We kiezen ervoor om onze e-bike modellen rondom de activatie te filmen en fotograferen. Die 2-in-1 aanpak werkt verfrissend. Zo was de teaser film voor de spiegel, een podium voor onze E-lett. Op naar activatie #2! in hartje zomer.”
Europese tournee
’S werelds eerste passpiegel voor fietsers begon op het Haarlemmerplein in Amsterdam en ging op tournee langs Mechelen en Utrecht in Nederland en België.
De productie van de activatie werd gerealiseerd door Raúl&Rigel.
De film is gemaakt door Møneark en Studio Second Era.