Dank de Heer

20-08-2008 (15:19) - Campagnes

MTV behoort al sinds 1981 tot één van de sterkste merken in de wereld. De muziekzender onderscheidt zich naar eigen zeggen binnen de turbulente jongerenmarkt door vaste merkwaarden als creativiteit, vooruitstrevendheid, connectie met jongeren en een krachtig geloof in de hedendaagse jeugdcultuur. Deze waarden zijn nu samen met Moses Media en PostPanic verpakt in een krachtig merkmanifest. ‘Amen... We believe in the power of youth’. Op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek zijn verschillende archetypes vastgesteld die aansluiten bij het MTV-merk en daarmee het fundament hebben gelegd voor de creatie van het manifest. Geheel in de stijl van de zender is deze vervolgens uitgebeeld in krachtige visuals en een heldere animatiefilm. Het manifest zal de komende jaren dienen als basis voor de activiteiten die MTV binnen Nederland zowel on-air als off-air ontplooit.

Opdrachtgever: MTV Benelux
Bureau: Moses
Account: Mark Stockx, Tanya Leedkerken
Stategie & copy: Johan den Heijer, Pauline Schröder
Art: Ward Graumans, Niels Meulman
Print: Ward Graumans, John Beckers
Productie: PostPanic
Regie: Eat My Dear
Producer: Annejes van Liempd
Animatie: Markus Nornof, Patrick Sturm, Simon Griesser
Sound FX: Matthias Müller