Dankzij Rode Kruis en Bruut raken we niet uitgepraat over het weer

Dankzij Rode Kruis en Bruut raken we niet uitgepraat over het weer

23-05-2025 (11:46) - Campagnes

Als er een onderwerp is waar Nederlanders niet over uitgepraat raken, dan is het wel het weer. Creatief productiehuis Bruut heeft in samenwerking met het Rode Kruis Nederland een online campagne ontwikkeld die aandacht vraagt voor de wereldwijde gevolgen van extreem weer. Met deze campagne laat het Rode Kruis zien dat het tijd is om de gesprekken over het weer betekenisvoller te maken.

Het Rode Kruis had één duidelijk doel: gemeenschappen weerbaarder maken tegen de gevolgen van extreem weer. Bruut bleek de perfecte partner, vertelt Christopher Fernando, Manager Team Content bij Rode Kruis Nederland: "Ze luisterden scherp, dachten creatief mee en vertaalden ons campagnedoel naar een concept dat niet alleen klopt, maar ook raakt. Het eindresultaat overtrof onze verwachtingen en raakte precies de juiste snaar."

De campagne is live gegaan op woensdag 21 mei en bestaat uit een cinematische awareness video, creator content en een driedelige vox-pop serie. In de awareness video confronteert de jongste ambassadeur van het Rode Kruis drie volwassenen met haar 'extreem weermachine' en roept ze op tot actie. Bekijk de film van Bruut hier.