Dawn en Fabrique maken Artis-app
21-06-2012 (08:18) - Campagnes
De leeuw, de olifant en de gorilla zijn populaire dieren in Artis. Die kent iedereen. Veel andere diersoorten, die ook fascinerend zijn, trekken van nature veel minder bekijks. Rondom deze ‘Vergeten Dieren’ maakte Artis een speciale zomercampagne. Fabrique [merken, design & interactie] bedacht, in samenwerking met reclamebureau Dawn en Artis, het concept en ontwikkelde de online campagne.
‘Het idee om de vergeten dieren centraal te stellen komt van reclamebureau Dawn’, vertelt Fabrique- art director Sanne Wijbenga. ‘Zij hebben de offline campagne verder uitgewerkt. Aan ons was de uitdaging het concept interactief te maken en online te verdiepen en te versterken.’ Hier is de Artis-app uit voortgekomen. Deze app bestaat onder andere uit de ’Vergeten Dierenroute’.
De app bevat naast praktische informatie, zoals een dagagenda en openingstijden, ook verhalen uit Artis. Tijdens het lopen van de Vergeten Dierenroute begeleidt de app je via GPS langs de 10 vergeten dieren. Per dier kan de bezoeker een filmpje kijken waarin Aart Staartjes vertelt wat het dier zo bijzonder maakt.