DDB zet behulpzame 'vader' in voor Toyota

05-06-2023 (13:25) - Campagnes

DDB heeft een nieuwe lokale merkcampagne voor Toyota Nederland gemaakt. In deze nieuwe lokale campagne van DDB Amsterdam voor Toyota staat een behulpzame 'vader' centraal.

De hoofdpersoon van de campagne is onderdeel van het nieuwe merkthema van Toyota: 'Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf'. 

Lokale marketing

De lokale positionering van Toyota focust zich al een paar jaar op bewust zuinig rijden en de volgende generatie. Luuk Maes, Head Marketing Communication: “Ik geloof in consistente, lokale merkenbouw in combinatie met slimme performance marketing. We hebben de afgelopen jaren al hele grote stappen gemaakt. Nu lanceren we samen met DDB Amsterdam één sympathiek karakter en merkthema als consistente ‘paraplu’ voor de komende jaren.”

Credits

Opdrachtgever Lexus Nederland: Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Strategie en creatie: DDB Amsterdam
Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
Edit: MRTN
Post productie: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Sound: Public Audio