De nieuwe Sanquin campagne geeft verhalen achter bloeddonaties een gezicht
Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. In de nieuwe campagne van Sanquin, ontwikkeld door True Ideas, krijgen deze verhalen een gezicht. De kern van de campagne, die voornamelijk bedoeld is om nieuwe bloeddonors te werven, bestaat uit drie krachtige films.
In één van de films staat het verhaal van jonge moeder Eda, die ernstig ziek is, centraal. Ze vecht voor kostbare momenten met haar zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer een klein stukje toekomst.
Rob Hamerlinck, Creative bij True Ideas, vertelt over de uitgedachte lichttransitie in de films. "Van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht - portretteren", aldus Hamerlinck.
Bekijk hier het verhaal van Eda & Elias: