De Vriendenloterij is meer dan prijzen winnen
De meeste mensen kennen de VriendenLoterij van de prijzen die er te winnen zijn. Maar er is heel veel meer. Met een deelname aan de loterij kan je veel beleven, dichtbij in jouw buurt, maar ook kan je zelf kiezen welke organisatie je steunt. Deze boodschap wil de VriendenLoterij op een frisse en heldere manier in de nieuwe campagne.
Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships bij de VriendenLoterij over de nieuwe stap: “We zochten naar een inhoudelijk sterke en creatieve partner om ons merk meer betekenis te geven. Met DDB hebben we gewerkt aan de nieuwe merkpositionering die ons nog meer onderscheid geeft en daarmee de mensen kennis laat maken met alle mogelijkheden van de VriendenLoterij.”
Marc Leurs, bureaustrateeg op het merk: “De VriendenLoterij is een loterij waar je veel meer plezier van hebt. Want ieder uur, elke dag, elke week en elke maand maak je kans op vele geldprijzen. De propositie is echter rijker, en door die verschillende USP’s los van elkaar te communiceren wordt de loterij betekenisvoller en komt het merk dichter bij haar spelers.”
'Elke dag plezier'
Het nieuwe thema, bedacht door Niels Bredemeijer en Rienk de Vries, is ‘Elke dag plezier’. Het brengt de brede propositie van VriendenLoterij tot leven. Bij de doorvertaling is nauw samengewerkt met de creatieven van de VriendenLoterij Fanny van Eig-Kievit en Lara Bakema. Daarnaast tekent DDB voor de nieuwe visual identity. Niels Bredemeijer van DDB Amsterdam daarover: “Onze designers hebben de identiteit vormgegeven en daarna is de interne studio van de VriendenLoterij gaan ontdekken op welke manier die in de bestaande middelen het best gebruikt, uitgebreid en doorontwikkeld kon worden. Het is een mooie samenwerking.“
In de eerste campagne leren we Henk kennen. Hij is de meest trouwe supporter van de lokale club; VVG. Dag in dag uit staat hij langs de lijn. Henk speelt ook mee met de VriendenLoterij, natuurlijk doet hij dit voor de geldprijzen, maar zo steunt hij ook zijn eigen cluppie. En daar beleeft Henk uiteindelijk zelf ook plezier aan.
Bekijk hieronder de nieuwe commercial: