DELTA gaat verder

21-04-2023 (15:39) - Campagnes

DELTA gaat verder met het allersnelste glasvezelinternet van Nederland: 2 Gig Glasvezel. DELTA introduceert in samenwerking met Fightclub het allersnelste glasvezelabonnement voor consumenten in een landelijke campagne, aansluitend op de merkpositionering ‘DELTA gaat verder’.

Hiermee maakt Fightclub voor het derde jaar een ATL-campagne voor DELTA Fiber, dat met meer dan 1,2 miljoen glasvezelaansluitingen één van de snelst groeiende glasvezelaanbieders van Nederland is.

Met 2 Gig Glasvezel speelt DELTA in op een intensivering van het glasvezelinternet. Eind 2021 startte DELTA als eerste telecomprovider in Nederland met de uitrol van de nieuwste glasvezeltechniek, ook wel XGS-PON genoemd. Met deze techniek zijn snelheden mogelijk tot 10 Gig via glasvezel. Met het allersnelste glasvezelinternet: 2 Gig Glasvezel van DELTA, is ieder huis klaar voor vandaag én de toekomst.

Michel van den Berg, verantwoordelijk voor merk- en campagnemanagement bij DELTA Fiber: “Bij de eerste twee campagnes lag de focus op de introductie van het merk. Uit merkonderzoek blijkt dat we flink groeien in onze naamsbekendheid. Met de komst van het allersnelste glasvezelinternet hebben we daarom gekozen voor een single minded boodschap. Fightclub heeft hiervoor een creatieve en opvallende campagne ontwikkeld dat anders is dan de eerdere twee campagnes, maar er wel goed op aansluit.”

Met een uitgebreide online en offline mediamix blazen we Nederlandse consumenten omver met deze
gigasnelle DELTA-campagne. De campagne zal onder andere te zien op tv en via (D)OOH, online bannering en socials. De tv-commercial is sinds 10 april te zien op tv, M2|OC is verantwoordelijk voor de mediastrategie- en inkoop Daarnaast is de consumentencampagne ook de basis geweest voor een doorvertaling naar het zakelijke merk van DELTA.

Credits

Klant: DELTA Fiber
Verantwoordelijk bij klant: Michel van den Berg, Mariska van der Hulst, Ludolf Rasterhoff
Bureau: Fightclub
Creatie: Sid van Zijp, Stephanie van Vliet
Strategie: Cees Faes, Kiki Sterke
Account: Lesley Bosch, Helga Koets