Dentsu Creative laat zien wat er bij Defensie te doen is

Dentsu Creative laat zien wat er bij Defensie te doen is

06-05-2025 (09:41) - Campagnes

Uit onderzoek blijkt dat er veel onbekend is over de carrièremogelijkheden binnen Defensie. Zo denken veel mensen gelijk aan militairen en gevaarlijke missies, maar er is nog veel meer te doen. Daarom brengt de tweede campagne in de reeks 'Tijd voor Defensie' van het Ministerie de veelzijdigheid aan contractvormen onder de aandacht. Deze is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam.

In de campagnevideo, die zowel op TV als online te zien zal zijn, laten we die mogelijkheden zien door een persoon te volgen die wel ‘een beetje Defensie’ in het leven kan gebruiken, maar nog zoekt naar de juiste vorm. Alle contractmogelijkheden passeren de revue: werken als militair of burger, een jaar in dienst, enkele dagen per maand als reservist, of Defensie als onderdeel van een studie of stage.

"Na de succesvolle lancering van ‘Tijd voor Defensie’ bouwen we met deze campagne verder aan de overtuiging om voor een carrière bij defensie te kiezen", vertelt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative. "Waar we bij de eerste campagne vooral de urgentie overbrengen, willen we door de verschillende mogelijkheden voor te leggen, geïnteresseerden enthousiasmeren om daadwerkelijk de stap te zetten."

Als onderdeel van de campagne is ook een nieuwe landingspagina gemaakt op www.werkenbijdefensie.nl/baanmogelijkheden, waarop alle contractvormen in een oogopslag duidelijk worden. "Defensie biedt kansen voor ieder talent, ongeacht achtergrond, ervaring of ambities," zegt Paul Klaessen, Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie. "Met deze campagne laten we zien hoeveel Defensie te bieden heeft, juist nu in een tijd waarin we groeien en vrijheid en veiligheid steeds minder vanzelfsprekend zijn."

Online campagne en AR experience

Via online en social media wordt gespeeld met de tegenstellingen in contractvormen binnen Defensie: werken met of zonder wapen, in uniform of in burgerkleding, fulltime of parttime, actiegericht of studerend. De campagne laat zien dat je zelf bepaalt hoeveel Defensie bij jou past.

De campagne richt zich op een brede doelgroep van 18 tot 50 jaar. Om jongeren extra te betrekken, is speciaal voor deze campagne een AR mirror ontwikkeld, die onder andere wordt ingezet op scholen en in winkelcentrum Hoog Catharijne. Daarnaast is er een interactieve Snapchat lens gelanceerd waarmee gebruikers verschillende militaire uniformen kunnen passen en zo op speelse wijze kennismaken met de diverse functies binnen Defensie.



Credits

Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Lex van Engelen, Taco Remmers, Ruud Satijn
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Rogier Smalhout
Grading: De Grot
VFX: Squarepxl
Sound design: Sharkee
Muziek compositie: Raven