DEPT maakt zomercampagne 'Zomerspetters' voor bol.com

06-06-2023 (12:27) - Campagnes

Zodra we in de buurt van water komen, verandert ons gedrag: kleding mag uit, we spelen weer als kind en generen ons allerminst. Dat is vrijheid! Met deze campagne wil bol.com iedereen inspireren om dat vrije gevoel te pakken en deze zomer op eigen manier lekker te spetteren. 

Chung Hwa Chao, communicatiemanager bij bol.com: “Het maakt natuurlijk niets uit wat je leeftijd, afkomst of gesteldheid is – iedereen mag zichzelf vrijgeven. Daarom willen we met deze campagne een reeks hele diverse mensen in het zomerzonnetje zetten in uiteenlopende online video’s en OOH.”

Vrijheid

De tv-commercial is geïnspireerd op een reclame waarin een zeehond wordt vrijgelaten, met bol.com-twist. Rob Voortman, creative director bij DEPT: “Toen ons creatieve topteam met dit script kwam, vonden we het idee in al zijn eenvoud gelijk al grappig. Tegelijkertijd willen we dat iedereen zich vrij voelt, daarom besloten we in samenspraak met bol.com absoluut niet met wilde dieren te werken. Zo werd de uitvoering een behoorlijk uitdaging. Bol.com is een klant die ons hierin vertrouwt en vrijheid gaf om het alsnog tot een geweldig resultaat te brengen.” De zeehond in de TVC is dan ook volledig CGI gemaakt door Postoffice. Het model is gebaseerd op een echte zeehond van Pieterburen die inmiddels is vrijgelaten.

Hulp van Zeehondencentrum Pieterburen

Omdat hun zeehond model stond voor deze commercial, is er veel aan het Zeehondencentrum te danken. Om te zorgen dat echt alle zomerspetters zich vrij voelen dit jaar, heeft bol.com als dank drie echte zeehonden ‘geadopteerd’ door hun vrijlating te bekostigen. Ook zal er een aparte online video gemaakt worden met een speciale doneer-optie aan het Zeehondencentrum. Zelfs de campagnemuziek – Door DEPT en 22Ghosts geschreven en geproduceerd – is gedoneerd aan Pieterburen, om gratis door hen te gebruiken voor een volgende campagne.