
Deze tien commercials strijden om de Gouden Loeki 2024
De tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend. Een onafhankelijke publiekspanel van GfK heeft uit veertig kwartaalwinnaars onder andere Albert Heijn, Jumbo en KPN geselecteerd. Deze jubilieumeditie is extra bijzonder: naast de gebruikelijke Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki wordt er een speciale prijs uitgereikt voor de beste goede doelen-commercial.
Foto: Menno Ridderhof
Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt het publiek wie er met de felbegeerde prijs naar huis gaat. Stemmen kan tot en met 16 maart via stergoudenloeki.nl, waarbij je en top drie kiest. De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2024 wordt op 20 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam.
Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024:
- Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Whamster'
- Artsen slaan alarm & Wefilm met 'Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen'
- Dela & TBWA\NEBOKO en Wefilm met 'Oneindig aandacht'
- HEMA & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
- Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
- KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
- Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst!'
- De Leescoalitie & Alfred International 'Wie leest heeft een goed verhaal'
- Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè'
- Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Geef elkaar een beetje geluk'
Dit zijn de vijf finalisten voor de Ster Gouden Loeki voor Goede Doelen:
- Alzheimer Nederland & Tin Can met 'Wat alz... het jouw man is?'
- KiKa & Joe Public met 'Moeder'
- Metakids met 'Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft'
- Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren'
- Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'