Dutchlabel achter campagne Art.1

04-09-2009 (17:18) - Campagnes

Art.1 Midden Nederland. Maandag 7 september gaat de campagne van start. In 29 gemeenten van de provincie Utrecht zullen abri’s, driehoeksborden, bussen, advertenties, freecards, banners en een website ingezet worden.

Art.1 Midden Nederland is een onafhankelijke organisatie die in de gehele provincie Utrecht discriminatie voorkomt en bestrijdt. Inwoners van de provincie Utrecht  worden opgeroepen om discriminatie bij Art.1 Midden Nederland te melden. Het concept van de campagne is erop gestoeld om te laten zien dat discriminatie beschadigt. Op vier verschillende posters zijn mensen te zien die “letterlijk” worden bekrast, verscheurd, gestoken en gesneden. Het betreft meldingen van discriminatie waar het meldpunt regelmatig mee te maken heeft. Art.1 Midden Nederland wil zowel  daders als slachtoffers bewust maken dat discriminatie mensen beschadigt en dat melden van discriminatie helpt. De campagne zal moeten leiden tot een forse stijging van het aantal meldingen bij Art.1 Midden Nederland, want als discriminatie wordt gemeld kan er pas iets tegen ondernomen worden.

De campagne wordt ingeluid met een originele flashmob. Een bekende Nederlander neemt het voortouw en zal met honderden sympathisanten een stunt uithalen. Dutchlabel heeft het concept bedacht, de vormgeving ontwikkeld en de uitrol van de gehele campagne verzorgd.

Doelstelling: Mensen discriminatie laten melden
Medium: Outdoor, print, online
Opdrachtgever: Art.1 Midden Nederland
Bureau: Dutchlabel
Concept: Volker Licht/Thomas Hartmer
Vormgeving: Volker Licht/Thomas Hartmer/Martin Zuidema
Strategie: Monique Juffermans
Fotografie: Diana Monkhorst
Post fotografie: Thomas van Schaik
Account: Debbie Koekoek, Monique Juffermans
Traffic: Martine Karsten


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.