Eindhovense Megawatt lanceert internationale campagne voor Brabantia

06-03-2023 (10:30) - Campagnes

Interieur designmerk Brabantia lanceert vandaag haar nieuwe internationale merkcampagne: ‘It’s the little things’. Hiermee wil het bedrijf een beweging in gang zetten naar een bewuster en duurzamer leven thuis, door te letten op de kleine dingen in het leven.

Tot nu toe was de communicatie van Brabantia vaak functioneel en gefocust op de producten zelf. Het Eindhovense bureau Megawatt wilde een overkoepelende Brabantia mentaliteit creeëren. 

Brabants avontuur

“Brabantia is als Nederlandse wereldspeler met een rijke heritage natuurlijk een droomklant voor elk bureau. We zijn dan ook super trots op deze eerste campagne die we samen hebben neergezet. Het begin van een Brabants avontuur met internationale allure ” aldus Simon Coolen, Creative Director Megawatt. De campagne gaat vanaf 6 maart live in Nederland en België en zal daarna zichtbaar worden in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.

‘Conscious consumerism’

Ontspullen, respectvol omgaan met de wereld en dankbaar zijn voor de dingen die we hebben, dat is waar de campagne op focust. “Wij geloven dat juist de kleine dingen in het leven ontzettend waardevol zijn en het verschil kunnen maken. Vaak zijn het juist de kleine dingen die het verschil maken in design of functionaliteit. In deze nieuwe internationale campagne willen we consumenten inspireren om samen een mooier, plezieriger en duurzamer thuis te creëren” zegt Mark Voncken, Chief Marketing & Innovation Officer, Brabantia.

Credits

Creatief bureau: Megawatt Advertising
Creatives: Eva Storck & Jesse van Maanen
Client Lead: Iris Swinkels
Productie: Floor Schroeijers, Egon Feiner, Michelle Krevetzky
Productiemaatschappij: Eyeforce
Regisseur: Iman Whitfield
DOP: Jasper de Kloet
Fotografie: Vivian Camphuijsen
Muziek: Jonathan Hendrickx
Media: Mindshare
Opdrachtgever: Mark Vonken, Anne Slaats, Brenda van der Hoek