EK’88 centraal in campagne Interpolis
08-06-2012 (08:34) - Campagnes
HIT-PR ontwikkelde voor verzekeraar Interpolis de ‘EK’88. Onvervangbaar.’ campagne. De campagne draait om de reizende tentoonstelling ‘Onvervangbare spullen van het EK’88’ die tijdens het EK2012 door Nederland trekt, zolang Oranje in de race is voor de titel.
Oude voetbalschoenen zijn vervangbaar. De voetbalschoenen waar Gerald Vanenburg het Europees Kampioenschap '88 op won, niet. Wat iets onvervangbaar maakt, wordt bepaald door de emotionele waarde en niet de financiële. Het persoonlijke verhaal erachter maakt iets onmisbaar voor de bezitter.
HIT-PR ontwikkelde het campagnethema, de reizende tentoonstelling en alle communicatieuitingen, onder andere voor de EK Special bij het Veronica Magazine, Telegraaf Achter Oranje (print en online) en Voetbalzone.nl.
Interpolis wil met de campagne en EK '88 tentoonstelling mensen aan het denken zetten over hoe zij hun onvervangbare spullen beschermen. Een verzekeraar vergoedt bij brand of inbraak alleen de financiële waarde. Een nieuw paar voetbalschoenen kost misschien 100 euro. Terwijl Vanenburg zijn schoenen voor geen goud kwijt wil. Geld lost dus niet alles op.