Energiebank wil met nieuwe campagne huishoudens perspectief bieden
Door huishoudens te helpen met minder energiezorgen en meer ruimte voor 'normale' dingen in het leven, wil de energiebank miljoenen huishoudens weer perspectief bieden met de nieuwe campagne.
Met deze campagne schetst Tom Orrow een beeld dat niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Omdat ze iedere maand weer zorgen hebben of ze de energierekening wel kunnen betalen, hebben ze hier de financiële en mentale ruimte niet voor. Daarom zijn het precies die kleine, maar belangrijke momenten die Tom Orrow in deze campagne voor de Energiebank koppelt aan het hebben van geen energiezorgen.
Kwetsbare huishoudens
Bij zo’n driekwart miljoen huishoudens in Nederland gaat meer dan 10% van hun maandelijks inkomen op aan energie. Met deze financiële zorgen lukt het niet iedereen om mee te kunnen doen met de maatschappij. Met de trein naar vrienden bijvoorbeeld, of mensen uitnodigen op de koffie, deelname aan een vereniging, pakjesavond vieren of aanhaken op maatschappelijke ontwikkelingen zoals het isoleren van je huis: hieraan mee kunnen doen is voor deze huishoudens vaak een onzekere factor.
De campagne is vanaf zaterdag te zien op de bekende social media kanalen en in een online campagne.